2014. március 24.

Pár hal

Voltunk Balatonon - sajna sok lehetőségem nem maradt, mert teljes műcsalis tilalom van márciusban (ami nem akadályozott meg néhány embert, hogy a kikötő zárt területén belül gumihalazzon). Viszont ez a gyerekeknek jó hír, mert akkor csak ők horgászhatnak, Apa nem csábul el közben...

Két 3m-es spicbottal mentünk, giliszta és csonti csalikkal felfegyverkezve. A víz csodaszép, mint mindig. Magas, tiszta, némi opálossággal. Úgy fél méterig le lehetett látni, utána már homályban derengtek a dolgok.

Negyed óra alatt abszolváltuk a következőket: cipőbe/kistesóba/nagytesóba/bokorba/kőbe/nádba akadás, horogvesztés, kicsi-lány-elfáradás és mezítláb kóválygás, összeakadás, bot beleejtés a vízbe, jajelfelejtettemababámatapahozdidekérlekakocsiból könnyű malacvágta, apategyélfelmégegygilisztátcsontit - jajdeundi/jajdeédes, és - ez a teljesítmény kérem - mindeközben az előkehossz sikeres beállítása. Phűű.. Nem könnyű.
A végeredmény négy sügér és egy sneci.

Még mielőtt valaki követ merne dobni a sügerek miatt a gyerekekre, helyett az apjukra, jelzem, hogy tudom, sügértilalom van. Azonban - ahogy erről mostanában vitáztam erről a sporthorgász ismerőseimmel - a törvény célját is érdemes nézni, nem csak a betűjét. Mostanában terjedő tendencia, hogy nem a törvény van az emberért, hanem fordítva. Amúgy a tilalom szabályának betűit nem sértettük meg, mert minden hal visszakerült a vízbe. A nagy fogta, a kicsi visszadobta.. A gyerekek öröme megvolt, közben nem okoztunk ökológiai katasztrófát, és még az etikai szabályokra is figyeltünk.. Bizony.

2014-es fajlagos tilalmi idők

A Balatonnal kapcsolatban: jó reményt ad a Balatonnak az új vezető. Szári Zsolt személye a véleményem szerint a legjobb választás volt. Csak remélni tudjuk, hogy nem darálja be őt és a szándékait a lobbik-érdekek-ellenérdekek világa. Kívánok neki sok erőt és rengeteg bölcsességet.

Ja, még egy kis Siós jelentés. A Balatonkiliti zsilipnél lőttem pár képet. A víz sodor ezerrel. A színe világoskék-opálos. Átláthatósága a felszín alatt rögvest csökken. A felégetett nádszegély tövében végig vastagon álltak az ivadékhalak. Folyamatosan, ahol volt bármilyen pici tartás, sűrű rajban álltak.  Lásd még képek.

Vasárnap egész nap ment a nyüzsgés. Mehettem volna pecázni, de láttam, hogy a feleségem fáradt, és a gyerekek is apásak voltak, szóval nem volt kérdés, hogy nem húzok lapot 19-re: Ők az élet, nem a halak.
Késő délutánra azért kifáradt az aprónép is, elszenderedtek. Feleségem is jobban lett, vagy csak mutatta - mindenesetre küldött, kaptam kimenőt. Ekkor kezdett el esni az eső..  Hehe  Sebaj, ennek ellenére mentem.

Mire a vízpartra értem és összeszerelkeztem, el is állt a csepergés. Szép mozgásokat láttam, de a legígéretesebb helyet el is baltáztam a belógó növényszárak miatt. Hja, be kellett melegedni - olyan régen voltam már vízparton.. Mindegy is, továbbálltam.

A kis 3/4-es Snowbee botot vittem. Ismét csak bizonyított ez a kis bot. Remek darab. Pontos, jól dobható, a fogásoknál szépen dolgozik. Egyedül az a műanyag orsótartó méltatlan ehhez a jó kis pálcához.

Ez működött: lefele dobáltam és szépen marokba visszaszedtem a zsinórt. Vékony tippet, azt hiszem 0.14-es, és barna Pheasant tail. A Vyca is nyerő volt, habár halat nem adott. Jóféle odakoppintásokat hozott mindkettő. Végül három halat fogtam. Élmény volt mindegyik becserkészése. Nagyon szeretem a patakpecát.

Rám esteledett, és az utolsó dobásoknál már a denevérek is rárepültek a levegőben szálló műlegyemre. Azt néztem előrelendítésnél, hogy mi akadhatott rá a horogra, akkora tömeg zúgott előre. De csak a denevér követte a legyemet..
Aztán az eső ismét elkezdett esni, így elcsomagoltam, és mentem haza.
Fájront, ahogy Nagyapám szokta mondani.