2013. december 22.

Műlegyező Húshorgászok Találkozója

Ugye kérem, megesik az ilyen a legjobb háznál is.

Teljesen spontán szerveződéssel, közös karácsonyi hal-élelmiszer beszerzést követtünk el a műlegyes földijeimmel egyetemben.
Egy akarattal, minden lelkiismeret-furdalást félretéve kivonultunk a tordasi horgásztó pisztrángállományának megritkítására.

Fagyott. Tömeg sehol.
Pici, tiszta vizű kockatavacska, ami épp elég volt Zooldnek, Palinak és fiainak, plusz nekem.
Annyira viszont nem nagy a tó, hogy ne akadjunk egymásba párszor.

Legyeztem. A többiek vegyesen pergettek-legyeztek. Vittem Tenkarát, de szóba sem jöhetett.
Az első hal Zooldnek jött, de partnál leakadt. Utána semmi. Úgy vonultak a halak a tavacska egyik sarkából a másikba, ahogy mi mozogtunk. Vagyis pont ellentétesen.
Végül Paliék érkezése után, a segítségükkel bekerítettük a halnépet, amelyek középen a mélyebb rétegekbe húzódtak.

Vagy egy órát is kínlódhattunk, mire kialakult, hogy a világos - lehetőleg fehér, csillogó - csali a nyerő.
Nekem jött a második szákolt hal, fehér, rézfejű, fekete gallérú mikronimfára. Kifogtam, beszákoltam Zooldé mellé, de a harmadik hal érkezésekor (Zooldé) már nem volt meg. Megszökött a szák lyukán át. (Mindegy, semmi gond.) Aztaleborultszivervégéthátezértfizetekénennyitanapijegyért!!! :-D

Palit húztam a második halammal, mert akkor ő még semmit sem fogott.
Na de nem kellett őt félteni. Ő lelt rá a nyerő csalira, és három-négy dobásonként szedte ki a halakat. Persze leakadása is volt, de messze a legjobb csalit tudta bevetni egy ezüst kanál (azt hiszem az volt) személyében.

Persze utána mentünk. Én süllyedő, később inter zsinórral, és fehér woolyval tudtam azt a mintát hozni, mint ő. Zoold fehér mini twisterrel. Persze váltogattunk is, de kb ezek maradtak meg emlékemben.

Három órát töltöttünk a fagyos szélben. Hárman (Pali srácai hamarabb behúzódtak a melegbe) húsz halat fogtunk.A legyes cuccal bőven alul maradtam: öt hal volt az eredményem.

A legjobb húshorgász hagyományokat hoztam: a fagyasztóban nekünk van még a visegrádi pisztrángból, így ez az öt hal napokon belül megy a rokonságnak, ajándékként.

Remek peca volt. Sokkal küzdősebb, mint a visegrádi.