2013. október 14.

Röpke pecák

A hétvége gyorsan eltelt, némi "frissítő" betonozással a gyönyörű, nyárutónak is szép meleg időben. Nem panaszként mondom, mert esőben nem esett volna jól a betonozás, az biztos. Mindenesetre az aznap délutánra tervezett apa-lánya peca sajnos elmaradt, mert csak fél nyolcra végeztem.
Másnap reggel viszont akkora köd volt, hogy halasztgattam az indulásunk, mert biztosra vettem a lányom megfázását abban a nedves időben.
Mire kiértünk a partra, épp felszakadozott a köd, és szórt napsütésben volt részünk. Sajnos az éjjeli eső felkavarta és felgyorsította a vizet, így nem csoda, hogy egyetlen halat sem fogtunk. Lánykám nagyon oda volt, hogy mennyire nincs hal..
Amúgy pénteken sikerült vennem az ebayen egy tenkara botot. Elsősorban a lányomnak vettem, de én is fogom használni, ha nem néz oda.

A vasárnap szintén sok szaladgálással telt el, így este hatkor tudtam elszabadulni egy órácskára a Duna partjára. Sötétben szereltem, többször szakítottam elakadásból, és egyetlen koppintással búcsúztam. Vagyis búcsúra sem futotta, mert a fák között álló kocsi megszólaló riasztója engem futtatott meg, de szerencsére semmi sem történt.

Na de azért ma kicsit összehalaztam a kezem, mert ma is akadt egy gyors, egy órás, ad hoc horgászat. A FOKA öböl mellett jártam, és felszerelés is volt nálam még tegnap estéről. Érdekes volt a kontraszt az emlékeim és a valóság között.
Elsőnek egy snecit fogtam, aztán két sügért. Mindkettő sügér saját légyre jött. Az egyik egy sárga gyöngyfejű, fehért tegzesre (fekete dubbing gallérral). A másik - és ennek jobban örültem - pedig Angliába szakadt legyes/tenkarás barát legyének utánzatára.
Mindkét légy kicsi részben gubera anyagból lett kötve. Ósanban találtam mikroszálas kötőfonalat, és az ebből készült dubbing és testanyag vált be most. Kettőből kettő.

A peca végére maradt egy meglepetés vendég - egy hatalmas uszály úszott be az öbölbe, és kötött ki a part mellett. Látványos volt a megjelenése és a méretei.

Ja és nagyon szép az ősz.